![]() |
Antwoorden van de Webmaster | ![]() |
Gewone omschrijving | |
![]() |
Antwoorden van de moderators | ![]() |
Cryptogram | |
![]() |
Antwoorden van de aanvrager | ![]() |
Anagram | |
![]() |
Antwoorden van alle andere puzzelaars | ![]() |
Woordketting | |
![]() |
Zelfbedacht |

Blaman (Anoniem)
Anna Blaman? (Anoniem)
Anna Blaman (Anoniem)
Overigens ook makkelijk te vinden via google :P (Anoniem)

Van de week stond deze vraag ook op de site met een niet te leuk antwoord waarschijnlijk daarom verwijderd (Anoniem)
Deze vraag is niet leuk, daarom eerder verwijderd! (Anoniem)
Dus daarom kan de webmaster deze er ook maar beter afhalen. (Anoniem)
Tja, die blaam treft dan Vrij Nederland ic Steenhuis (Anoniem)
Snap ook niet het hoe en waarom van zo’n (kwetsende) vraag...! (Anoniem)
Ik heb de letters t..e. Kan tot nu toe niets kwetsends ontdekken ?? (Anoniem)
Sorry : T..E (Anoniem)
Type? vind ik ook niet raar (Anoniem)
Heb het antwoord gister gelezen en er waren mensen die er (terecht) aanstoot aan namen! (Anoniem)
Heb ik de T dan fout?? Is het M..E.? Dan snap ik het wel. (Anoniem)
M..E (Anoniem)
Ik vind het antwoord ook niet zo kwetsend, maar ieder zijn eigen mening (Anoniem)
Waarom een zonnetje achter mijn vraag/antwoord ?? (Anoniem)
Cryptische omschrijvingen moet je nooit en te nimmer letterlijk opvatten en al helemaal niet persoonlijk aantrekken! Ik kom wel vaker van dergelijke omschrijvingen tegen (zie bijv. [139808]). (Webmaster)
Daar heb je gelijk in Peter, die kan eigenlijk ook niet echt...! (:-) (Anoniem)
Vind ik ook :-) Hij is wel goed trouwens! (Anoniem)
Wat moet het antwoord dan zijn ? kunnen we de volgende keer zo het antwoord geven (Anoniem)
(4) voor uitleg, zie nieuws, hier links (Anoniem)
Irakezen (5) :-) (Anoniem)
Dat zonnetje duidt erop dat het jouw antwoord is - kijk eens bij de rubriek ’’nieuws’’ links boven. Is nog maar sinds vorige week ingevoerd (Anoniem)
Nee dat bedoel ik niet 7 het antwoord op deze vraag .of ben ik nu erg dom (Anoniem)
Nr. 8, de tijd gaat snel, het zonnetje is er al ruim 2 weken! (Anoniem)
Zou ik niet durven beweren (5) (Anoniem)
Bedankt voor de uitleg (zonnetje), maar waarom dan alleen bij mij? (Anoniem)
Nee hoor ook bij mij maar dat zie jij niet[iedereen heeft er een bij z’n eigen antwoord (Anoniem)
Ben het met 5 eens, ben ook misschien wel heel erg dom, maar zie het antwoord ook niet. (Anoniem)
Nee hoor 5 (Made) (Anoniem)
Ajakkes WM :-( (Anoniem)
He he bedankt peter (Anoniem)
Oef, oef. We zijn eruit. Laat ik het nou eigenlijk direct ingevuld hebben, zonder er al teveel bij nagedacht te hebben. Het kan echter toch misschienin sommige gevallen kwetsend zijn. (Anoniem)
Je zult maar net een begrafenis hebben gehad van een dierbare. Foei Steenhuis! (Anoniem)
Nou, deze vraag krijgt meer aandacht dan hij verdient (Anoniem)
Made. wat een gedoe om niks (Anoniem)
Made (Anoniem)
Hades (Anoniem)
Bedankt (Anoniem)
Priemelnaakt (staat in woordpatroon) :,))))) (Anoniem)
Ja die had ik ook, maar is denk ik niet goed (Anoniem)
Denk t ook niet 2 (Anoniem)
Nudistenbier? (Anoniem)
Allemaal leuk, hoor. Maar nog niet helemaal goed. (1) komt met dat ......bier al wel in de buurt. ;] (Anoniem)
Nudistenbier geweldig wat een vondst 1:=)) (Anoniem)
Naaktewaarheid? (Anoniem)
Zou het bestaan, 1? (Anoniem)
Ik bedoel dus 3 (trap ik er weer in) (Anoniem)
Onverbetgerlijk dus 1 (Anoniem)
:,) (Anoniem)
Hulpletters: n....t.nk... ;] (Anoniem)
Nudistenkamp? (Anoniem)
Zo (1), het hoge woord is er uit. Goed. ;] (Anoniem)
Ooo wat ben ik goed..... (Anoniem)
Sorry.... (Anoniem)
Een kamp met blote-rikken en blote-rieken (Anoniem)
Nee hoor 1 wij ruiken het toch niet :=)) en gelijk heb je (Anoniem)
3 zei het al : onverbeterlijk 1 (Anoniem)
Eendenroer (Anoniem)
Is ook een jachtgeweer (Anoniem)
Juist (Anoniem)
Ik snap niet wat het met dood te maken heeft, maar ik zet het neer, met dank aan nr 1 en heb mijn puzzel af. (Anoniem)
;) (Anoniem)
Eendenroer:geweer met afneembare lange loop om eenden te schieten (Anoniem)
Dank voor de uitleg (Anoniem)

Executie. (Anoniem)
Executie? (Anoniem)
Dank je. Ik zag dat het al gevraagd was vandaag, maar de zoekfunctie gaf niets aan (Anoniem)
Oke ggd (Anoniem)



Afschot? (Anoniem)
Afschot (Anoniem)
Afschot? (Anoniem)
Dank u, maar het verband zie ik niet. (Anoniem)
Een afschot is een helling, en jagers doen ook aan afschot. (Anoniem)
Dank u vriendelijk (Anoniem)
Fijn, graag geholpen! - (Anoniem)
BLO JAN (Anoniem)
Blo jan (Anoniem)
Blo jan (Anoniem)
Beter dan Do Jan! (Anoniem)
Wat heeft dit te maken met geprefereerd boven de dood (Anoniem)
Is spreekwoord: Beter Blo-Jan dan Do-Jan (Anoniem)
Leefgemeenschap (Anoniem)
Leefgemeenschap (Anoniem)
Hartelijk bedankt! Maar wat heeft dat met de kleine dood te maken? (Anoniem)
Zie het gegeven nummer, av. (Anoniem)
Ggd... (Anoniem)
Leefgemeenschap? (Anoniem)
Leefgemeenschap (Anoniem)
Kerk-, of werk-? (Anoniem)
Kan iemand ’kleine dood’ verklaren? (Anoniem)
Zonder dood= toch leven? (Anoniem)
De Fransen noemen het orgasme ’de kleine dood’ (Anoniem)
Die Fransen toch... Bedankt allemaal! (Anoniem)
Graag gegeven! (Anoniem)
Loeks (Anoniem)
Loeks ? (Anoniem)
Liedje: peerd avan ome Loeks is dood , Loeks is dood ..... (Anoniem)
......hartstikke dood.-) (Anoniem)
Gistren nog kerngezond (Anoniem)
Zwaaide zijn staart in ’t rond (Anoniem)
Ach, wat een triest gebeuren: geen leuk liedje! (Anoniem)
Vinkenoog (Anoniem)
Geweldig. (Anoniem)
Vinkenoog (Anoniem)
Halszaak? (Anoniem)
Dat zal hem zijn! Bedankt! (Anoniem)
Graag gedaan :,) (Anoniem)
Sorry, had op parool gezocht (Anoniem)
Geeft niet.... (Anoniem)


Noodrijm? (Anoniem)
Noodrijm (Anoniem)
Fijn bedankt (Anoniem)
Het is stafrijm (Anoniem)
Of grafrijm (Anoniem)
Noodrijm is goed (Anoniem)
Graag gegeven! (Anoniem)
Dank4! (was nogal zeker van de a) (Anoniem)
’Noodrijm’ snap ik niet. Kan het niet rijmen met ’dood’. Grafrijm wel. (Anoniem)
Spotrijm (Anoniem)
Leefnet (Anoniem)
Leefnet ? (Anoniem)
Eurolive (Anoniem)
Bedankt 1 en 2 (Anoniem)
Ggd (Anoniem)