![]() |
Antwoorden van de Webmaster | ![]() |
Gewone omschrijving | |
![]() |
Antwoorden van de moderators | ![]() |
Cryptogram | |
![]() |
Antwoorden van de aanvrager | ![]() |
Anagram | |
![]() |
Antwoorden van alle andere puzzelaars | ![]() |
Woordketting | |
![]() |
Zelfbedacht |

Bovenarmen. (Anoniem)
Nee, niet bovenarmen. (Anoniem)
Bovenbenen? (Anoniem)
Geen bovenbenen. (Anoniem)
Opperhoofd (Anoniem)
Geen opperhoofd. (Anoniem)
Benenwagen (Anoniem)
Witteloper (Anoniem)
Geen benenwagen. (Anoniem)
Geen witteloper. (Anoniem)
Scheenbenen? (Anoniem)
Achterwerk ? (Anoniem)
Geen scheenbenen (Anoniem)
Bergkoning (Anoniem)
Geen achterwerk. (Anoniem)
Letter te veel (Anoniem)
Voorlopers ? (Anoniem)
Geen bergkoning. (Anoniem)
Misdienaar (Anoniem)
Gen voorlopers. (Anoniem)
Gen=Geen; Geen misdienaar. (Anoniem)
Beenhakker (Anoniem)
Scheenbeen (Anoniem)
Niet Beenhakker, geen scheenbeen. (Anoniem)
Bovenstuur? (Anoniem)
Geen bovenstuur. (Anoniem)
Hoogwerker ? (Anoniem)
Balkenende? anagram bleek en danen? (onder weglaten)???? (Anoniem)
Geen hoogwerker. (Anoniem)
Opstelten (Anoniem)
YES, #8!! (Anoniem)
YES!!!! ;-)i (Anoniem)
(Plus de goede uitleg; proficiat!!) (Anoniem)
Mooi geveonden (Anoniem)
Sterkte met de troonrede, iedereen. (Anoniem)
Mooi bedacht AV ! (Anoniem)

Kindervriend? (Anoniem)
Schijn heilige (Anoniem)
Ja, #1, helemaal goed! (Anoniem)
Joepie. (Anoniem)
(#2 ook mooi gevonden!) (Anoniem)
Dank je . ik mis joho (Anoniem)
Naar sinterklaas ga je nu ook anders kijken. (Anoniem)
Ja, ik eigenlijk ook #2. Heeft hij zich verstopt? (Anoniem)
Nee hoor die was altijd al zo een echte vader (Anoniem)
Spanje is groot hoor :-) (Anoniem)
Ja, #3, maar laten we het er maar op houden dat hij wel de echte kindervriend is (omwille van de kleintjes, die in hem geloven). (Anoniem)
Joho heb ik nog niet langs zien komen zeker een dagje vrij (8=) (Anoniem)
De folders komen net door de bus [zijn ze niet te laat mee] (Anoniem)
Sinterklaas is lief,basta :-) (Anoniem)
De pepernoten liggen al weer bij Appie!! (Anoniem)
Gelijk heb je 3 ik zie nu al weer naar zijn verjaardag uit is het hier altijd een gezellig bende heerlijk (Anoniem)
Is strafbaar,ieder weet het. (Anoniem)
Ja, ja, #3, zeker zelf één van de hulpklazen?? (Anoniem)
Ja, ja, #3, zeker zelf één van de hulpklazen?? (Anoniem)
Is dat schijnheilig, (2) ? (Anoniem)
Wat is strafbaar 3 (Anoniem)
Nee serieus,het is echt waar:-) (Anoniem)
Nee hoor 5 dat is dubbel en dwars genieten en pure liefde (Anoniem)
Te vroeg met de pepernoten komen. (Anoniem)
Circus clown? (Anoniem)
Zwarte humor. (Anoniem)
Mooi gevonden (2) (Anoniem)
Ik had de puzzel gemaakt gisteren. (Anoniem)
Maar toch mooi gevonden (2) (Anoniem)

Kleurloos (Anoniem)
Kleurloos (Anoniem)
Kleurloos. (Anoniem)
Goed! dank jullie (Anoniem)
Graag gedaan 8+) (Anoniem)
Graag gedaan (Anoniem)
Ook voor mij: Graag gegeven. (Anoniem)
Afdruk (Anoniem)
Afdruk (Anoniem)
Vriendelijk bedankt had de a fout (Anoniem)
-ggd (Anoniem)
Graag gedaan. (Anoniem)
Witkiel (Anoniem)
Hummm, (Anoniem)
Bleek= wit kleding is kiel, witkiel is een ander woord voor kruier (Anoniem)
Hummm (Anoniem)
Ik zie niet wat er te hummen is...... (Anoniem)
Je heb gelijk,de O was niet goed hars.bednkt (Anoniem)

Albast (Anoniem)
Albast (Anoniem)
Albast (Anoniem)
Had ik ook maar is dit een woord? (Anoniem)
Dit is een soort gips/marmer (Anoniem)
Is een marmerachtig kalksteen (Anoniem)
Dank (Anoniem)
Ays! (Anoniem)
Knar (Anoniem)
Knar? (Anoniem)
Knar? (Anoniem)
Knar (Anoniem)
Knar (Anoniem)
Kan niet zeggen dat ik hem leuk vind (Anoniem)
Ik zie het al ’’knar’’ (Anoniem)
Dank aan allen voor het meedenken (Anoniem)
Al? (Anoniem)
Ok (Anoniem)
Ja, ik had de antwoorden nog niet gezien, ik had nog niet op vernieuwen gedrukt. Vandaar ’’al’’ (Anoniem)
Okido,succes (Anoniem)
;] (Anoniem)
Dank jullie wel!!!! Jan (Anoniem)
Stapster, iemand die van stappen houdt? (Anoniem)
Atalante (Anoniem)
Dank u (Anoniem)
Kippenei (Anoniem)
Kipklaar? (Anoniem)
Neen (Anoniem)
...gaar ? (Anoniem)
Een kippenei pleeg je niet bij de poelier te kopen en in kipklaar zit een stukje van de opgave (Anoniem)
Neen 3. (Anoniem)
Braadkip ? (Anoniem)
Kipfilet ? (Anoniem)
Braadkip? (Anoniem)
Als het beest is gebraden of gefilleerd was het dat niet al eerder (Anoniem)
Ik dacht : een braadkip is van zichzelf al gebraden ... :] (Anoniem)
Ik denk meer in de richting van wild (Anoniem)
Neen 6 (Anoniem)
Broedkip? (Anoniem)
Haha 2, en toen zat er al een gekookt eitje in de kip ? (Anoniem)
Het is een bijvoeglijk naamwoord (Anoniem)
.e....e. (Anoniem)
Uit de vraag blijkt trouwens dat het geen zelfstandig naamwoord is (Anoniem)
Gevlogen? (Anoniem)
Bereiden ? (Anoniem)
Panklaar? (Anoniem)
4 en 5: Neen Bereiden is trouwens een werkwoord (Anoniem)
Klaar staat al in de omschrijving.Dus kan niet (Anoniem)
Gebakken (Anoniem)
Denk aan een haan (Anoniem)
Mesthaan? (Anoniem)
Gebraden (Anoniem)
Nogmaals : het is geen zelfstandig naamwoord (Anoniem)
Gebraden dan ? (Anoniem)
Dat was de haan nog niet toen hij bij de poelier kwam (Anoniem)
Gebakken ? (Anoniem)
Ik denk dat je nog met letters moet komen, Av (Anoniem)
Ook dat was het beest niet eerder (Anoniem)
Gevangen? (Anoniem)
Neen 8. Nog 5 minuten en dan geef ik de oplossing (Anoniem)
Geef nog een letter aub? (Anoniem)
Een goeie haan is niet vet, ha! (Anoniem)
Krielkip? (Anoniem)
.e....en (Anoniem)
Weerhaan ? (Anoniem)
De spanning stijgt .... (Anoniem)
Waarom noemen jullie toch steeds zelfstandige naamwoorden.? (Anoniem)
Gesneden ? (Anoniem)
BINGO 4. Gefeliciteerd.Ook de anderen bedankt (Anoniem)
Omdat we niks anders weten AV.... (Anoniem)
Tjonge.......!! (Anoniem)
Ofwel een kapoen ? (Anoniem)
Ja 4 (Anoniem)
Ksnap ’m niet, av. Kun je ’m uitleggen? (Anoniem)
Gg (Anoniem)
Als je dat ding gaat eten is ie gesneden en toen de poelier hem inkocht was ie al gesneden (Anoniem)
Wie is topper nr. 4???? (Anoniem)
Hoeft niet AV, hij kan hem ook zelf snijden, toch? (Anoniem)
Een haan die gecastreerd is is gesneden. Zie van Dale (Anoniem)
Kapoen is een gecastreerde haan (Anoniem)
Sorry av te laat (Anoniem)
Geeft niks hoor. Het gaat ook allemaal snel (Anoniem)
Av je hebt ons leuk bezig gehouden!!!! (Anoniem)
Was ook de bedoeling want mijn meesten zijn in 2 minuten opgelost. ( hihihi) (Anoniem)
Ook een kapoen is pas ’etensklaar’ als ie eerst gebakken en gaar is! Rauw en gesneden vind ik ’m niet zo lekker! ;] (Anoniem)
Ik ga nu naar m’n bedje, welterusten allemaal en bedankt voor de gezelligheid. (Anoniem)
Ok, nu zie ik het =.)) (Anoniem)
Slaap lekker (7) jij ook bedankt! (Anoniem)
Uit mijn opgave blijkt niet dat hij rauw was (Anoniem)
Welterusten en tot morgen (Anoniem)
Welterusten alle puzzelaars en av. (Anoniem)
Je gaat na uitleg van ’kapoen’ toch wel anders tegen sinterklaas aankijken ... (Anoniem)
Je hebt gelijk, av. Slaap allen wel! ;] (Anoniem)
Slaap lekker (Anoniem)
Slaap Zacht......=.)) (Anoniem)
Graag uitleg erbij? (Anoniem)
Eest (Anoniem)
Eest= ’n droovloer,. Vroeger werd de was gebleekt op de wei (Anoniem)
Lint? (Anoniem)
Eest: droogvloer : sorru typefout. (Anoniem)
Eest is toch een (droog)oven?... (Anoniem)
Eest: droogvloer/droogoven/droogzolder enz. (Anoniem)
Ok , ik vul m in! dank je (Anoniem)
Graag gegeven! (Anoniem)
Wat met ’’in orde’’? (Anoniem)
Het moer haast wel bent zijn. Bent=genootschap, maar bent is ook een grassoort. (Anoniem)
Dat had ik eerst dus... ws ga ik weer voor BENT., iedereen bedankt hoor! (Anoniem)
Fijn, graag geholpen! - (Anoniem)
Prima. Ken het woord niet.Weer wat geleerd. (Anoniem)
1: met genoegen. (Anoniem)
De wei waarop het gras werd gebleekt heette ’’bleek (Anoniem)

Verschoten (Anoniem)
Verschoten (Anoniem)
Verschoten (Anoniem)
Geweldig gevonden dank je wel (Anoniem)
Alstublieft. (Anoniem)
Gg (Anoniem)
Cateringbedrijf ? (Anoniem)
Voedselketen? (Anoniem)
Kledingstomerij? (Anoniem)
Ca-tering-bedrijf (Anoniem)
Goed zeg van je (Anoniem)
Ja nou zie ik hem ook, mooi gevonden (Anoniem)
Ik ga nog op kruisletters zoeken, maar ik zie nog niet gelijk wat je juiste oplossing is. In ieder geval dank! (Anoniem)
Zie 1 nu ook dank (Anoniem)
Mooie uitleg 4! (Anoniem)
Graach dien (Anoniem)
;) (Anoniem)
Alle eer aan ëën! (Anoniem)
;)) (Anoniem)
Loodtin (Anoniem)
Loodwit? (Anoniem)
Loodwit (Anoniem)
Zwaar=Lood(zwaar)+ bleek= wit. (Anoniem)
Loodwit lijkt mij goed. Heb er nog nooit van gehoord (Anoniem)
Graag gegeven! (Anoniem)
Oke (Anoniem)
Loodwit komt voor in verf en glazuur (Anoniem)